zmień miasto

Miasto Poznań wystartowało z kampanią skierowaną do maturzystów

Poznań po raz kolejny zaprasza ambitnych i zdolnych maturzystów do zapoznania się z ofertą edukacyjną, zawodową oraz rozrywkową miasta. Spotkania w szkołach z przedstawicielami świata biznesu, kultury i nauki, strona internetowa i spoty promocyjne mają przekonać młodych ludzi do podjęcia studiów właśnie w Poznaniu. Działania realizowane są w ramach Programu „Akademicki i naukowy Poznań”.


Podobnie jak w ubiegłych latach Miasto Poznań zachęca maturzystów z różnych stron Polski do kontynuowania nauki w stolicy Wielkopolski. Czym ich kusi? Ciekawymi kierunkami oferowanymi przez 26 poznańskich uczelni, programami stypendialnymi, bogatą ofertą sportową i kulturalną oraz wysoką jakością życia. Poznań to miasto z najniższą stopą bezrobocia w Polsce, w którym swoje siedziby mają duże międzynarodowe firmy, a także miasto startupów.

O wyjątkowości Poznania i o tym, że w Poznaniu można realizować każdą ze swoich pasji i ambicji zawodowych, w trakcie kampanii przekonywać będą młodzi ludzie sukcesu, absolwenci poznańskich uczelni - przedstawiciele biznesu, kultury i nauki. Osoby te zaprezentują swoje pasje i osiągnięcia podczas spotkań w szkołach ponadgimnazjalnych na terenie województw: wielkopolskiego, dolnośląskiego, lubuskiego, zachodniopomorskiego, pomorskiego, kujawsko-pomorskiego, łódzkiego, opolskiego i warmińsko-mazurskiego. W prezentacjach wykorzystana zostanie formuła, w której realizowane są znane na całym świecie konferencje TEDx. To oznacza, że prelegenci mają tylko kilkanaście minut, by zarazić swoimi zainteresowaniami publiczność. Prelegenci to m.in. Tomasz Jabłoński - twórca startupu Qpony.pl, artystka Daga Gregorowicz (zespół DagaDana), czy Julia Ławniczak-Gościńska z PUT Motosport.

Jestem przekonany, że młodzi, zdolni ludzie, z sukcesami na koncie, którzy realizują się w Poznaniu, dla wielu maturzystów mogą stać się źródłem inspiracji i zmotywować ich do zapoznania się z akademicką ofertą miasta – mówi Mariusz Wiśniewski, Zastępca Prezydenta Miasta Poznania. – Poznań przyciąga ludzi ambitnych, odważnych, którzy wiedzą, że tutaj ich potencjał zostanie dostrzeżony – dodaje.

W trakcie spotkań w szkołach uczniowie zapoznają się także z ofertą kulturalną, rekreacyjną, i sportową miasta. Zostanie im także przedstawiona oferta akademicka poszczególnych uczelni. Na zakończenie każdego spotkania uczniowie zostaną poproszeni o wypełnienie ankiety dotyczącej ich preferencji studiowania i wezmą udział w konkursie „Weekend w Poznaniu”, polegającym na uzasadnieniu dlaczego ktoś pragnie podjąć studia w naszym mieście. Nagrodę stanowić będą wycieczki do stolicy Wielkopolski. 10–ciu laureatów wraz z osobą towarzyszącą odwiedzi Poznań w grudniu podczas „Festiwalu rzeźby lodowej” i skorzysta z atrakcji, jakie oferuje miasto. Co ich czeka? To na razie tajemnica, ale przez dwa dni maturzyści z pewnością będą mieli okazję poznać m.in. ofertę rekreacyjną i kulturalną Poznania.

Realizowana konsekwentnie co roku kampania umacnia w świadomości maturzystów wizerunek Poznania jako jednego z najlepszych ośrodków akademickich w kraju – mówi Anna Wawdysz z Wydziału Rozwoju Miasta UMP. – Naszym zdaniem profesjonalna prezentacja pomoże uczniom w podjęciu świadomej decyzji dotyczącej miejsca studiowania. Bo ostateczną decyzję muszą podjąć sami – dodaje.

Wizyty w szkołach potrwają do końca listopada. W spotkaniach weźmie udział kilka tysięcy uczniów z 50 szkół.

W ramach kampanii uruchomiona została także strona internetowa www.poznanprzyciaga.pl, na której osoby zainteresowane studiami w stolicy Wielkopolski znajdą wszystkie niezbędne informacje dotyczące oferty akademickiej Poznania, będą mogły pobrać poradnik maturzysty, który ułatwi im przygotowania do egzaminu dojrzałości, a także wypełnić test preferencji zawodowych.

Jednocześnie z początkiem października wystartowała kampania promocyjna „Poznań przyciąga” w Internecie, przede wszystkim w mediach społecznościowych: głównie na Facebook’u. Uzupełnieniem kampanii są trzy 15-sekundowe, tematyczne spoty „Wolność”, „Radość” i „Ambicja”, które prezentują Poznań jako miasto ludzi młodych i kreatywnych, które stwarza odpowiednie warunki do realizacji różnorodnych pasji.


Zapraszamy na: www.poznanprzyciaga.pl

 

IP/JM

Ciekawe artykuły
Więcej miast » | przejdź do wersji ogólnopolskiej »
REKLAMA

Ostatnio czytane

FB dlaMaturzysty.pl reklama