Program tutoringowo-mentoringowy w CDV
2018-08-13 09:21:06 | PoznańW Collegium Da Vinci trwają ostatnie prace wdrożeniowe programu tutoringowo-mentoringowego, którym objęci zostaną wszyscy rozpoczynający studia I stopnia w roku akademickim 2018/2019.
CDV jest nowoczesną uczelnią, która od lat nieprzerwanie doskonali swoją ofertę studiów, by dostosować ją do potrzeb dynamicznie zmieniającego się rynku pracy. Nadrzędnym celem placówki jest umożliwianie studentom nabywania i rozwijania w sobie kompetencji przyszłości, takich jak kreatywność, umiejętność pracy w zespole, krytyczne myślenie, koncentracja na celach, ale i elastyczność, efektywność w prowadzeniu negocjacji czy rozwiązywaniu problemów.
Aby skutecznie rozpoznawać i rozwijać indywidualny potencjał każdego studenta, także w kontekście pracy zespołowej, stworzony został kompleksowy program tutoringowo-mentoringowy. To pierwsze w Polsce na tak dużą skalę działanie, nastawione zarówno na realizację osobistych celów, jak i na budowanie partnerskich relacji wewnątrz społeczności akademickiej wraz z integracją ze środowiskiem partnerów biznesowych.
W ciągu kolejnych trzech lat każdy student CDV zrealizuje w sumie 6 modułów programu tutoringowo-mentoringowego (po 10 h każdy), kończąc każdy z nich odpowiednio dostosowaną formą zaliczenia: esejem, zadaniem przygotowanym i zrealizowanym w społeczności lokalnej i na rzecz społeczności akademickiej, zespołowym opracowaniem case study czy obroną projektu. Przy wsparciu mentora, student już na etapie studiów – a nie dopiero po ich zakończeniu, doświadczy realiów praktyki zawodowej, podczas tworzenia i realizacji niewielkich projektów badawczo rozwojowych.
Edukacja spersonalizowana
To kolejny krok Collegium Da Vinci w stronę edukacji spersonalizowanej. Uczelnia chce wspierać studentów w rozwoju intelektualnym, a także zawodowym i osobistym. Chodzi tu o kształtowanie umiejętności poznawania siebie, dzięki czemu młody człowiek ma większą wiedzę o swoich predyspozycjach – potrafi zdefiniować swoje potrzeby i określić cele. Na podstawie tej wiedzy, student jest w stanie ugruntować własne zasoby, jak i zsynchronizować je z oczekiwaniami środowiska, w którym będzie w przyszłości pracować, a to umożliwi mu podejmowanie lepszych i trafniejszych decyzji.
Pierwsze zajęcia już w październiku 2018 r.
ip
fot. materiały prasowe/Collegium da Vinci