Teatry
Teatr Muzyczny, Poznań

Teatr Muzyczny Kontakt, telefon, dojazd, rezerwacja, godziny otwarcia, bilety

  • ul. Niezłomnych 1 e, Poznań
  • +48618522927
  • 61 852 29 27
  • kasa@teatr-muzyczny.pl
  • https://teatr-muzyczny.pl/

Premiery i zapowiedzi. Wybrane spektakle z repertuaru

Premiery i zapowiedzi. Spektakle grane w Teatr Muzyczny w Poznaniu. Sprawdź szczegóły w pełnym repertuarze.

Spektakle, przedstawienia

Przedstawienia, spektakle, grane w teatrze Teatr Muzyczny.

Zdjęcia, galeria zdjęć

Piękna i Bestia (42)

Piękna i Bestia  - Zdjęcie nr 1
Piękna i Bestia  - Zdjęcie nr 2
Piękna i Bestia  - Zdjęcie nr 3
Piękna i Bestia  - Zdjęcie nr 4
Piękna i Bestia  - Zdjęcie nr 5

Irena - próba prasowa (22)

Irena - próba prasowa  - Zdjęcie nr 1
Irena - próba prasowa  - Zdjęcie nr 2
Irena - próba prasowa  - Zdjęcie nr 3
Irena - próba prasowa  - Zdjęcie nr 4
Irena - próba prasowa  - Zdjęcie nr 5

Kombinat - próba prasowa (8)

Kombinat - próba prasowa  - Zdjęcie nr 1
Kombinat - próba prasowa  - Zdjęcie nr 2
Kombinat - próba prasowa  - Zdjęcie nr 3
Kombinat - próba prasowa  - Zdjęcie nr 4
Kombinat - próba prasowa  - Zdjęcie nr 5

Bilety na spektakle, przedstawienia

Aktualnie nie posiadamy informacji o biletach na spektakle w Teatr Muzyczny.

Opis teatru

Historia naszego Teatru to ponad 60 lat opowieści o wyjątkowych ludziach, relacjach i odmieniających życie wydarzeniach. To też długa droga, którą pokonaliśmy i pokonujemy nadal, by pokazywać naszym widzom najlepsze produkcje na światowym poziomie.

Jak doszliśmy do miejsca, w którym jesteśmy teraz?

W 2013 roku dyrekcję Teatru przejął Przemysław Kieliszewski – doktor nauk humanistycznych, prawnik z wykształceniem muzycznym. Na swoją pierwszą premierę – z uwagi na predyspozycje zespołu – wybrał klasyczną operetkę Jaquesa Offenbacha Orfeusz w piekle. Za pulpitem dyrygenckim stanął znakomity interpretator muzyki współczesnej – Marek Moś, twórca orkiestry AUKSO. Kolejną interesującą i nowoczesną propozycją Teatru była opera dziecięcia Myszki i wojna z muzyką nowojorskiego kompozytora Davida Cheskyego.

10 października 2014 roku nasz Teatr zaprezentował sławny broadwayowski musical Jekyll & Hyde z muzyką Franka Wildhorna. Na scenie obok poznańskich artystów stanęła plejada znakomitych aktorów musicalowych wyłonionych w castingu, z Damianem Aleksandrem i Januszem Krucińskim na czele. Spektakl wyreżyserował Sebastian Gonciarz, choreografię opracowała Paulina Andrzejewska, scenografia była dziełem Mariusza Napierały, a za pulpitem dyrygenckim stanął Piotr Deptuch. Premiera zebrała znakomite recenzje, spotykając się z entuzjastyczną reakcją publiczności. Powszechnie stwierdzono, że wkroczyliśmy na nową drogę artystyczną i zaczęliśmy konkurować z najlepszymi w Polsce scenami musicalowymi. Znakomicie został przyjęty również Akompaniator – kameralna, „słodko-gorzka” komedia, pióra Anny Burzyńskiej w reżyserii Grzegorza Chrapkiewicza. Wyjątkowe kreacje aktorskie stworzyli w niej Lucyna Winkel oraz Wiesław Paprzycki.

Rok 2015 otworzyła premiera musicalu Hello, Dolly! z Grażyną Brodzińską w roli tytułowej, bardzo lubiana przez publiczność rewia przebojów Nie ma jak lata 20., lata 30. oraz spektakl Dookoła karuzeli, czyli dziecko potrafi Krzysztofa Deszczyńskiego – interesująca propozycja edukacyjna dla najmłodszych widzów, z piosenkami utrwalonymi na płycie CD. 26 września odbyła się premiera głośnego musicalu Andrew Lloyda Webbera – Evita, w nowej, kameralnej aranżacji. Była to pierwsza w Polsce realizacja dzieła w tej formie. Spektakl przygotowała ta sama ekipa realizatorska, co Jekylla & Hyde’a, a dyrygujący premierą Piotr Deptuch otrzymał stanowisko zastępcy dyrektora do spraw artystycznych. Trudną rolę tytułową kreowały Oksana Hamerska, Anna Lasota i Marta Wiejak.

Rok 2016 zbiegł się z jubileuszem 60-lecia naszej działalności. Rozpoczęła go kameralna premiera cyklu pieśni Maury'ego Yestona December songs, wystawianych jako Opowieści zimowe w pięknej aranżacji Jakuba Kraszewskiego. Niepowtarzalną kreację stworzyła w nich Edyta Krzemień, a całość została wydana na płycie CD. 16 kwietnia na poznańskim stadionie miejskim, zespół zaprezentował rock operę A. L. Webbera Jesus Christ Superstar. 26 tysięcy osób oklaskiwało spektakl – widowisko przygotowany specjalnie na rocznicę 1050-lecia Chrztu Polski. W rolach głównych wystąpili: Marek Piekarczyk (Jezus), Janusz Kruciński (Judasz), Anna Lasota (Maria Magdalena), oraz Tomasz Steciuk (Piłat). Propozycją dla miłośników operetki była Księżniczka czardasza, zinterpretowana przez reżysera Grzegorza Chrapkiewicza i choreografa Jarosława Stańka w bardzo nowoczesnej formie. Niewątpliwą dominantą roku 2016 stała się premiera musicalu Zakonnica w przebraniu w reżyserii Jacka Mikołajczyka i z choreografią Eweliny Adamskiej-Porczyk. Charyzmatyczne kreacje stworzyły w nim Olga Szomańska i Karolina Trębacz, do których później dołączyła Dagmara Rybak. Taneczna muzyka Alana Menkena porwała poznańską publiczność niezależnie od wieku i stała się wielkim przebojem.

Lata 2017/2018 w historii naszego Teatru zapisały się wieloma koncertami musicalowymi oraz czterema znakomicie przyjętymi premierami: Nine – musicalową wersją Felliniowskiego arcydzieła Osiem i pół w reżyserii Jacka Mikołajczyka i we wspaniałej inscenizacji Mariusza Napierały, Madagaskar – musicalowa przygoda i Footloose w brawurowej reżyserii Jerzego Jana Połońskiego oraz Rodzina Addamsów również w reżyserii Jacka Mikołajczyka.

W roku 2019 widzowie naszego Teatru mieli okazję po raz pierwszy zobaczyć spektakl dla dzieci Koziołek Matołek i zagadka ratuszowej wieży oraz znaną komedię Kwartet w reżyserii Piotra Jędrzejasa. Sezon 2019/2020 otworzyła zaś polska premiera musicalu Pippin autorstwa Stephena Schwartza, czterokrotnego zdobywcy Grammy oraz trzykrotnego laureata Oscara. Polską wersję spektaklu wyreżyserował Jerzy Jan Połoński.  

Rok 2020 rozpoczęła premiera kolejnego musicalu familijnego – Księgi Dżungli na motywach powieści Rudyarda Kiplinga, która zaliczana jest do klasyki literatury dziecięcej. Krótko potem do Polski dotarła pandemia koronawirusa, która zmusił Teatr do odwołania spektakli i zawieszenia planów repertuarowych. W ich miejsce pojawiły się jednak liczne wydarzenia online tworzone głównie przez naszych solistów, m.in. cykl „Muzyczny od kuchni”, transmisja live płyty z utworami musicalowymi czy czytanie fragmentów Przedwiośnia oraz bajek dla dzieci w kanałach social media. We wrześniu tego samego roku światło dzienne ujrzała polsko-amerykańska produkcja Virtuoso o Ignacym Janie Paderewskim i jego karierze pianisty i polityka oraz życiu showmana. W grudniu 2020 roku został zorganizowany koncert streamowany na profilu na Facebooku oraz kanale YouTube pod nazwą „Bądźmy razem. Koncert dla pracowników służby zdrowia”, podczas którego artyści naszego Teatru zaprezentowali między innymi takie utwory jak „Magic to do” z musicalu Pippin, „Miłość szerzyć czas” z kultowej Zakonnicy w przebraniu czy „Chcę bohatera” z Footloose.

Czerwiec 2021 roku był wyjątkowo intensywny dla Teatru. To wtedy odbyła się premiera niezwykle dobrze przyjętego spektaklu Kombinat z piosenkami Republiki i Grzegorza Ciechowskiego. W tym samym miesiącu Teatr zorganizował też wydarzenie pod tytułem „Noc Sobótkowa. Poznańskie Wianki 2021” z różnymi atrakcjami dla mieszkańców Poznania, w tym koncertem piosenek z Księgi Dżungli, warsztatami z plecenia wianków i gimnastyką słowiańską.  Okres 13-15 sierpnia 2021 upłynął pod znakiem warszawskiej premiery Virtuoso, która odbyła się w Teatrze Dramatycznym w Warszawie. Tuż przed końcem wakacji, dokładnie 29 sierpnia, w rocznicę urodzin Grzegorza Ciechowskiego odbył się koncert „Przeczekajmy tutaj noc – piosenki Republiki i Obywatela G.C.”, w którym wzięli udział między innymi Natalia Kukulska, Renata Przemyk, Michał Wiraszko (Muchy), Dagmara Gregorowicz (Dagadana) i Janusz Radek oraz soliści Teatru Muzycznego w Poznaniu. Wydarzenie odbiło się szerokim echem i zgromadziło aż 30 000 osób.

W 2022 roku sezon teatralny zakończył koncert „Muzyczne otwarcie lata”, podczas którego artyści naszego Teatru wykonali najpopularniejsze i najbardziej lubiane utwory z aktualnie wystawianych spektakli. Sierpień tego samego roku zaznaczył się w historii Teatru dwoma mocnymi akcentami – występem artystów Teatru na Sopot Top of the Top Festival z piosenką „Będzie plan” z Kombinatu oraz premierą dramatu muzycznego Irena o Sprawiedliwej wśród Narodów Świata, wyreżyserowanego przez Briana Kite’a.

We wrześniu 2022 miała miejsce pierwsza edycja przeglądu teatrów muzycznych CZAS NA TEATR, który odbył się pod kuratelą naszego Teatru.

Oprócz przybliżania publiczności szerokiej palety repertuaru musicalowego, naszym celem jest pozyskanie długo wyczekiwanej nowej siedziby. Międzynarodowy konkurs architektoniczny został rozstrzygnięty w 2019 roku. Pod koniec 2021 roku projekt otrzymał pozwolenie na budowę. Dzięki umowie o współprowadzeniu Teatru Muzycznego w Poznaniu, zawartej między Miastem Poznań a Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego w kwietniu 2022 roku, MKiDN przeznaczy na budowę nowej siedziby Teatru Muzycznego 110 mln zł. Pozostałe pieniądze będą pochodziły z budżetu Miasta Poznania. Budowa ma się zakończyć do końca 2025 roku, a otwarcie nowego Teatru w prestiżowej lokalizacji przy ul. Św. Marcin (obok Akademii Muzycznej) jest planowane na 2026 rok.

 
 
Wracając natomiast do samego początku…

Działalność artystyczną Państwowej Operetki Poznańskiej zapoczątkowała Wiktoria i jej huzar – sztuka Paula Abraháma 20 maja 1956 roku. W zniszczonym przez wojnę Poznaniu trudno było znaleźć przestrzeń odpowiadającą potrzebom profesjonalnego teatru. Ostatecznie Operetkę ulokowano w siedzibie Ligii Przyjaciół Żołnierza (obecnie Liga Obrony Kraju) przy ulicy Niezłomnych. Zbigniew Szczerbowski – inicjator jej utworzenia, a zarazem główny reżyser, swoją funkcję piastował zaledwie rok. W tym krótkim czasie zdążył jednak skompletować cały zespół artystyczny. Jego zaproszenie przyjęli soliści, których nazwiska uchodziły za znaczące w świecie polskiej operetki: Izabela Ferency, Irena Schulz-Kruk, Ludmiła Szwabowicz, Erika Wosińska, Jerzy Golfert czy Janusz Golc. Oprócz znanych artystów do pracy zaangażowano również uczniów i studentów szkół muzycznych oraz śpiewaków i tancerzy amatorów.

Pierwszy dyrektor Jan Teresiński zdecydował się na współpracę z Orkiestrą Związków Zawodowych. Upór i determinacja kolejnych dyrektorów – Zbigniewa Szczerbowskiego i Zygmunta Wojciechowskiego stworzyły fundamenty pod dalszy rozwój. Wojciechowski angażował sprawdzonych scenografów, rozbudowywał zespół solistów. Przez pierwsze cztery lata działalności w repertuarze dominowały operetki klasyczne: Wiktoria i jej huzar i Bal w Savoyu Paula Abraháma, Wesoła wdówka i Kraina uśmiechu Frenza Lehára, Hrabina Marica Imre Kálmána, Życie paryskie Jacquesa Offenbacha.

Za dyrekcji Henryka Duczmala  w charakterze dyrektora artystycznego zatrudniono Stanisława Renza, który następnie przejął też zarządzanie naszym Teatrem. Renz zapoznawał widzów z ówczesnymi nowinkami ze świata, czyli wczesnymi musicalami, między innymi Can Can Cole Portera i My Fair Lady Fredericka Loewego. Szybko na afiszu zaczęły pojawiać się jego własne dzieła: Eksportowa żona, Skrzydlaty kochanek czy najgłośniejsze – Dziękuję ci Ewo. Tadeusz Świtała napisał, że za czasów Renza „rozpoczął się triumfalny okres stawania się poznańskiego teatru operetkowego trwający jedenaście sezonów. Renz położył na szalę wszystko co posiadał: dobry warsztat kompozytorski, znakomite przygotowanie teoretyczne, młodość, zapał”.

Z końcem sezonu 1972/73 rolę dyrektora przejął Henryk Olszewski – aktor i reżyser. Najbardziej cenionym przez niego gatunkiem była komedia muzyczna. Naturalnym zatem wyborem okazała się zmiana nazwy Poznańskiej Operetki na Teatr Muzyczny. W myśl jego koncepcji tekst miał stać się równorzędnym partnerem dla muzyki. Niezadowolenie odbiorców wzbudziło wprowadzenie komedii muzycznych kosztem – królujących dotychczas – operetek. Poczynione zmiany spotkały się jednak ze zrozumieniem ze strony krytyki, która podkreślała: „udane próby zmiany profilu operetkowego w teatr muzyczny, odpowiadający potrzebie kształtowania artystycznego smaku rozrywkowo nastawionej publiczności”.

Lata 1980-1984 to czas dyrekcji śpiewającego aktora Andrzeja Wizy i jednocześnie kolejna zmiana koncepcji zarządzania. Na scenie zagościły spektakle rodzimych twórców. Wystawiano Zamek na Czorsztynie Karola Kurpińskiego, Myszkę Jacka Szczygła i Henryka Drygalskiego – musical oparty na lokalnym folklorze. Do uwspółcześnienia repertuaru dążył, sprawujący rolę dyrektora w latach 1984-1989, Włodzimierz Krzyżanowski. Ogromnym powodzeniem cieszył się musical Targ z dziewczętami Victora Jacobiego czy Madame Sans-Gene w reżyserii Bogusławy Czosnowskiej.

W 1989 roku do Poznania przyjechał, jedynie by wyreżyserować operetkę Gigi, Daniel Kustosik. Jego przygoda z naszym Teatrem Muzycznym trwała jednak dwadzieścia trzy lata, podczas których piastował funkcję dyrektora. Starał się również o pozyskanie nowej siedziby dla Teatru. Wystawił między innymi takie spektakle, jak Wesoła Wdówka, Zemsta nietoperza, Skrzypek na dachu, Phantom, My Fair Lady czy Hello, Dolly. Zdzisław Beryt tak podsumowuje pracę Kustosika: „podjęta przez niego linia była poszukiwaniem złotego środka pomiędzy tradycyjnymi upodobaniami publiczności a nowatorskimi poszukiwaniami, propozycjami i ambicjami”.

Wydarzenia

Nie posiadamy obecnie informacji o najbliższych wydarzeniach w teatrze Teatr Muzyczny.
Polecamy
Repertuar teatrów
Premiery teatralne
Zapowiedzi teatralne
O nich się mówi
Ostatnio czytane
Opera
Opera Wrocławska zaprasza na Sylwestra 2020/2021 online

Będzie to połączenie trzech aktów ze słynnych oper!

Trojanki - Jan Klata- prÃłba
Jan Klata laureatem Europejskiej Nagrody Teatralnej

Reżyser spektaklu "Trojanki" dostał nagrodę za kreowanie nowego języka teatru.

Popularne
Zmarł Dariusz Siatkowski
Zmarł Dariusz Siatkowski

11 października, w wieku 48 lat, zmarł znany polski aktor, Dariusz Siatkowski. Przyczyna śmierci nie jest znana, jak poinformował Teatr im. Jaracza w Łodzi, gdzie przez ostanie lata pracował aktor, śmierć nastąpiła nagle w jednym z hoteli poza Łodzią.

W przeddzień czegoś większego
W przeddzień czegoś większego

Z Bartoszem Porczykiem - zwycięzcą Przeglądu Piosenki Aktorskiej w 2006 oraz twórcą spektaklu "Smycz", która stała się ważnym wydarzeniem na kulturalnej mapie Wrocławia - o pracy w teatrze i planach na przyszłość rozmawia Marcin Szewczyk.

"Gry" na wielu poziomach
"Gry" na wielu poziomach

W 1988 roku w jednym z izraelskich kibuców 11 mężczyzn zgwałciło 14-letnią dziewczynkę. W późniejszym procesie sądowym jedynie 4 spośród nich zostało uznanych winnymi i skazanych na karę pozbawienia wolności.