Fascynaci nauki spotkają się w Poznaniu
2012-05-07 14:46:23 | PoznańJuż 7 i 8 maja w Poznaniu odbędzie się III Kongres Kół Naukowych Uniwersytetu imienia Adama Mickiewicza. To interdyscyplinarne spotkanie entuzjastów nauki jest doskonałą okazją do zapoznania się z badaniami prowadzonymi przez młodych naukowców. Będzie to również doskonała okazja do tego, by wprowadzić najmłodszych do fascynującego świata nauki i życia akademickiego.
Tegoroczne wydarzenie organizowane jest we współpracy z Projektem „Kolorowy Uniwersytet” - inicjatywą, w ramach której dzieci mogą uczestniczyć w przygotowanych specjalnie dla nich i przez nie wykładach na terenie UAM.
Na Kongres złożą się dwie części: 7 maja odbędzie się część konferencyjno-warsztatowa (w Collegium Iuridicum Novum, Al. Niepodległości 53) natomiast 8 maja część konkursowa Kongresu (w Auli Lubrańskiego, Collegium Minus, ul. Wieniawskiego 1).
Pierwszego dnia przedstawiciele i przedstawicielki wyłonionych podczas wstępnych eliminacji kół naukowych wygłoszą referaty lub – co jest tegoroczną nowością – poprowadzą warsztaty związane z hasłem przewodnim, w tym popularnonaukowe warsztaty dla dzieci. Drugiego dnia zaprezentowane zostaną projekty badawcze kół. Równolegle do prezentacji odbędą się sesje warsztatowo-referatowe przygotowane przez dzieci z Kolorowego Uniwersytetu. Nagrodą dla najlepszego projektu będzie dofinansowanie jego realizacji. Obowiązkiem zwycięzców będzie prezentacja wyników pracy nad projektem podczas kolejnej edycji wydarzenia, jako że celem Kongresu jest nie tylko promocja interesujących pomysłów, lecz także stymulowanie ich wdrażania.
Kongres Kół Naukowych to organizowane przez Radę Kół Naukowych UAM wydarzenie promujące studencki ruch badawczy Uniwersytetu im. A. Mickiewicza. Zadania Kongresu są wielorakie: jest on nie tylko szansą dla przyszłych naukowców na zaprezentowanie wyników swoich badań, lecz również okazją do nawiązania sieci kontaktów, umożliwiających wymianę doświadczeń naukowych, zawodowych i organizacyjnych. Te z kolei pozwalają na odświeżenie perspektywy i poprzez twórczą konkurencję prowadzą do wynalezienia innowacyjnych rozwiązań problemów badawczych.
ip