WSL liderem internetowej komunikacji!
2013-02-27 10:06:49 | PoznańMetodologia rankingu dotyczy mierzenia internetowej aktywności danej uczelni. Według czterech złożonych wskaźników zbadano ponad 21 tys. szkół wyższych na całym świecie, w tym 450 uczelni polskich. Najistotniejszym wskaźnikiem jest tu pozycjonowanie, na które wpływa między innymi liczba zewnętrznych odwołań do domowej strony uczelni. Mechanizm bierze pod uwagę nie tylko dane ilościowe, ale i jakościowe, a więc wartość źródła – portalu lub materiału, zawierającego odnośnik do strony danej uczelni.
- Tworzymy użyteczną i funkcjonalną stronę internetową, która jest łatwa w obsłudze i nawigacji. To przede wszystkim nośnik wizerunku WSL, dlatego musi odzwierciedlać wszystkie ważne dla nas wartości. Bardzo dobrze postrzeganą komunikację internetową uzupełniają liczne wypowiedzi eksperckie wykładowców i cytowania w Internecie. – mówi Wojciech Zalewski, rzecznik prasowy WSL. - Wskazania rankingu weryfikują nasze decyzje, pokazują ich skutki w szerszym kontekście. To bardzo cenne dane.
Kontrola i analiza efektów tych działań, praca nad pozycjonowaniem czyli optymalizacją strony pod kątem wyników wyszukiwania, jej techniczną poprawnością i spójnością wizerunkową to niekończący się proces. Czuwa nad nim specjalista ds. e-marketingu WSL, Mieczysław Wiła. Jego zadaniem jest rozwijanie aktywności Uczelni w sieci. WSL ma już przyjazną i czytelną stronę internetową, prowadzi systematyczną komunikację na forach internetowych i największych portalach społecznościowych. Imponuje liczbą odsłon filmów dydaktycznych i promocyjnych na kanale YouTube – niemal 150 tys., tworzy dodatkowe serwisy, takie jak strona poświęcona edukacji ponadgimnazjalnej czy e-księgarnia.
- Podążając za najnowszymi trendami marketingu internetowego, a przede wszystkim potrzebami młodych ludzi, wprowadzamy też rozwiązania na urządzenia mobilne. Każdy student WSL może dziś pobrać plan zajęć na swój telefon i zsynchronizować go np. z kalendarzem Google – dodaje rzecznik prasowy WSL.
Wysokie miejsce WSL w międzynarodowym rankingu to powód do dumy nie tylko dla pracowników zajmujących się promocją. Badanie bierze też pod lupę działalność naukowców, związanych z uczelnią. Na miejsce w rankingu wpływa zatem liczba opublikowanych dokumentów, prac, tekstów oraz wypowiedzi eksperckie wykładowców cytowane w internetowych publikacjach.
- Niezmiennie dbamy o wysoką jakość materiałów publikowanych w sieci, przede wszystkim z myślą o studentach i kandydatach na studia – mówi Wojciech Zalewski. - Skuteczna komunikacja i profesjonalne budowanie wizerunku uczelni nie jest dziś możliwe bez wykorzystania narzędzi e-marketingu. Miejsce w rankingu nigdy nie stanowi dla nas celu, ale istotnie motywuje do kolejnych wysiłków.
Ranking Web of Universities opracowuje i publikuje co pół roku pracownia Cybermetrics Lab, działająca przy Najwyższej Radzie Badań Naukowych w Madrycie. W lutym 2013 roku Wyższa Szkoła Logistyki znalazła się na 3311. miejscu na świecie, 64. w Polsce, 4. w Poznaniu –wyprzedzając wszystkie uczelnie niepubliczne w Wielkopolsce, a także te publiczne, takie jak Uniwersytet Przyrodniczy czy Akademię Wychowania Fizycznego, pozostając niekwestionowanym liderem wśród uczelni logistycznych w Polsce.
ip
Fot. WSL