Opis
Głównym celem projektu jest promowanie aktywnego uczestnictwa w kulturze (najważniejszych w skali ogólnopolskiej wydarzeniach teatralnych) oraz umożliwienie młodym ludziom, przede wszystkim uczniom liceów i studentom, przygotowania do świadomego, kompetentnego i krytycznego odbioru dzieł sztuki teatru.
Efektem projektu ma być przede wszystkim podniesienie kompetencji młodszej części społeczeństwa do świadomego i krytycznego odbioru sztuki a także budowanie dojrzałości estetycznej i światopoglądowej w tej najbardziej z krytycznych wobec rzeczywistości sztuce – sztuce teatru. Stała i konsekwentna współpraca z ponadgimnazjalnymi ośrodkami edukacyjnymi ma zaowocować wykształceniem trwałego nawyku uczestnictwa w kulturze teatralnej wśród młodych ludzi.
Wszelkich informacji na temat poszczególnych wyjazdów udzielamy pod adresem turystykateatralna@psit.org.pl
Zgłoszenia oraz wpłaty przyjmujemy do 23 kwietnia.
Ramowy plan wyjazdu:
27 kwietnia (piątek)
godz. 16.00 - wykład dotyczący twórczości Thomasa Bernhardta i Krystiana Lupy
godz. 17.15 - spotkanie organizacyjne
godz. 17.30 - projekcja spektaklu "Kalkwerk" T. Bernhardta w reż. K. Lupy
NA SZCZYTACH PANUJE CISZA
Thomas Bernhard Premiera: 23 września 2006
przekład Jacek St. Buras
reżyseria, adaptacja, scenografia Krystian Lupa
muzyka Paweł Szymański
kostiumy Piotr Skiba
projekcje wideo Zbyszek Bzymek i Robert Mleczko relizacja światła Damian Pawella
występują
Maja Komorowska (gościnnie), Władysław Kowalski, Piotr Skiba, Agnieszka Śnieżyńska, Andrzej Szeremeta, Marcin Tyrol, Mirosława Dubrawska (gościnnie)
asystent reżysera Kasia Raduszyńska, Tomasz Gawron
inspicjent Karolina Zbrożek
sufler Jaga Dolińska
Rzecz dzieje się na przedgórzu Alp, w starej willi należącej kiedyś do żydowskiej rodziny. Dziś mieszkają w niej Moritz Meister i jego żona Anna. Meister to oczywiście mistrz - mistrz literatury, który ukończył właśnie tetralogię o profesorze Stieglitzu; swoim alter ego.
Bernhard przedstawia człowieka, który uznany został przez współczesnych za geniusza i sam uwierzył w swoją genialność. Jednak na szczytach, zamiast olimpijskiego spokoju, panuje cisza okazująca się pustką.
Lupa za sprawą tekstu Bernharda wraca do wątków związanych z egzystencją artysty. Po przygotowanym w Teatrze Dramatycznym „Niedokończonym utworze na aktora…” kontynuuje nurt przedstawień na swój sposób autotematycznych, bo szukających prawdy o ludziach sztuki, o ich twórczości i ich stosunku do świata zewnętrznego.